بررسی و معرفی انواع جهانگردی

دسته بندي : کارآفرینی » آموزشی و خدماتی
انواع جهانگردی
براساس محدوده جغرافيائى
جهانگردى بينالمللى و گردشگرى داخل کشور بينالمللى و داخلى از ديدگاه سازمان جهانى جهانگردي، جهانگردى بينالمللى با گردشگرى داخلى (Internation tourism) متفاوت است و به محدودهٔ مرزى کشور مربوط مىشود. ولى اين بدان معنى نيست که هر مسافر بينالمللي، يک بازديدکننده تلقى شود. مسافر کسى است که براى خارج شدن از محل سکونت خود، سفر مىکند؛ براى مثال کارگرى که براى کار از مرز خارج مىشود بازديدکننده محسوب نمىشود. جهانگردى بينالمللى هميشه، در وهله اول، از نظر اقتصادى مدنظر قرار مىگيرد، زيرا اين شکل گردشگرى نقش مهمى در بازرگان و جريان ارزى ملتها بازى مىکند.
گردشگرى داخلى نيز تحتالشعاع جهانگردى بينالمللى است، با وجود اين تصور بر اين بود که اينگونه مسافرتها اثر بينالمللى ندارند و آمارهاى تجارى همان کشور مربوط بوده و اهميت دارند. بديهى است که اين دو گردشگرى رابطه تنگاتنگى با هم دارند. مسافران تحت تأثير شرايط محيطى قرار مىگيرند، و با توجه به عوامل خارجى مانند رشد نسبى درآمد واقعي، تفاوت قيمت بين کشورها و سياست بينالملل، مسافرتهاى داخلى جاى خود را به جهانگردى بينالمللى مىدهند و يا برعکس. در چند دههٔ گذشته، در بسيارى از کشورهاى غربى روزهاى تعطيل تبديل به سفرهاى بيرون شهرى شدهاند و اين به علت بالا رفتن استاندارد زندگى و کسب درآمدهاى اضافى است؛ در حالى که در کشورهاى در حال توسعه گردشگرى داخلى افزايش يافته است.

مسافرتهاى منطقهاى
منطقه به بخش کوچک جغرافيائى از يک ناحيه گفته مىشود که با شاخصى معين يا با چارچوب مرجعى موثق مشخص مىشود. در حقيقت جهانگردى منطقه را به سه دسته تقسيم مىکنند. نخست، موقعيت جغرافيائى منطقه که براى مثال مىتوان به مناطق ”شمال“ يا ”شرق“ اشاره کرد. دوم، نواحى (مناطق) اداري، مانند ”استان X“. سوم منطقهاى که از نظر فيزيکى دربرگيرندهٔ طبيعت بيشترى است، براى مثال ”حوزه درياچه“ يا ”حوزه اقيانوس آرام“. از نظر در دسترس بودن و قابل استفاده بودن مىتوان به چند دستهبندى ديگر اشاره کرد، براى نمونه ”منطقه روستائي“ يا ”منطقه ساحلي“. مقصود از مسافرتهاى بين منطقهاي، مسافرتهائى است که بين مناطق مختلف صورت مىگيرد، حال اين مناطق در يک استان يا ايالت، يک کشور و يا در مناطق مختلف دنيا باشد. از طرفي، مسافرتهاى درون منطقهاى به مسافرتهائى که در داخل يک منطقهٔ مشخص صورت مىگيرد، اطلاق مىشود (حال اين منطقه بومى باشد يا در سطح بينالمللي). براى مثال، مىتوان به مسافرتهاى بين کشورهاى آسياى شرقى اشاره کرد
دسته بندی: کارآفرینی » آموزشی و خدماتی

تعداد مشاهده: 8021 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:191 کیلوبایت

 قیمت: 2,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دارای توضیحاتی راجع به آشنایی با انواع جهانگردی میباشد و همچنین معرفی هرکدام از آنها می باشد