طرح کارآفرینی احداث كارخانه ريخته گري

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
بخشی از متن::
مقدمه:
صنعت متالوژي ذوب و ريخته گري يكي از آسان ترين و پر درآمدترين صنايع در هر كشور بوده و نقش مهمي در صنعتي شدن و خودكفايي آن كشور دارد. پيشرفت اين صنعت علمي و تكنيكي موجب تحكيم و تقويت بنيه اقتصادي و دفاعي كشور خواهد بود. مايع ذوب فلزات و ريخته گري از قديمي ترين صنايعي است كه بشر به آن پرداخته است. دوره فلزات از حدود پنج هزار سال قبل از ميلاد آغاز شده و تا به امروز به انواع متنوع و پيشرفته مبدل گرديده است. ريخته گري يكي از روشهاي ساخت قطعات صنعتي است كه در اين فرايند، فلزات را به صورت مذاب به محفظه قالب كه از جنس مواد نسوز زود ذوب و به شكل و فرم قطعه مورد نظر است، وارد مي كنند تا پس از انجماد فلزات در اين قالب به شكل مطلوب درآيد تا بعد از انجام مطلوب واحد ويژگيها و خواص فيزيكي مورد نياز باشد.

اهميت:
سه عامل در صنعت ريخته گري حائز اهميت است:
1- از قالب مذاب و چگونگي ذوب كه از ابتدا پيدايش صنعت ريخته گري به موازات دستيابي بشر به مواد و مصالح جديد جهت استفاده به عنوان مواد مناسب بكار مي رفته است.
2- ساخت قالب ريخته گري به شكل و فرم اندازه مورد نظر و مناسب.
3- تركيب فلزات گوناگون جهت ساخت آلياژهاي فلزي و استحكام قطعه در تكنيك ريخته گري، ذوب و ساخت كوره ها پيشرفت ذوب فلزات را امكان پذير ساخت كه را با وسعت امكانات زياد بتوان قطعات و مصنوعات بهتر و پيچيده تر و داراي خواص مطلوب را توليد نمود.
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 7110 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:295 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252