گزارش کارورزی (3) سه کنش پژوهی دانشگاه فرهنگیان

دسته بندي : علوم انسانی » گزارش کارآموزی
گزارش کارورزی (3) سه کنش پژوهی دانشگاه فرهنگیان 

پیشگفتار


آماده سازی یک شخص برای شغل شریف معلمی،که شغل انبیاست،مراحل مختلفی را می طلبد.به نظر من درس های تئوری برای آمادگی افراد برای شغل معلمی تاثیر دارد اما تاثیر آن در برابر واحد های عملی کارورزی شخص را برای رسیدن به قله اوج پرورش افراد آماده می کند که این قله اوج همان شغل معلمی است. کارورزی راه را به شخص نشان می دهد. بنابراین برای یک معلم، که مهمترین شغلش پرورش افراد است، بهترین مقدمه همان کارورزی است.
انشاالله که همه دانشجو معلمان عزیز از این کارورزی نهایت استفاده را ببرند و شغلی آبرومندانه داشته باشند.

مقدمه
  برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن آموخته ها، تعمیق تجربیات و توسعه شایستگی های حرفه ای را فراهم می کند. این فرآیند از مشاهده مسائل فیزیکی، آموزشی ،تربیتی وعاطفی آموزشگاه آغاز و به درس پژوهی در سطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب مهارت های یادگیری مادام العمر و قرار گرفتن در چرخه حرفه ای ختم می شود. مطالعه مسئله های آموزشی/تربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه ساز عمل مستقل حرفه ای معتبر و کسب تجربیات دست اول است. فرصت های یادگیری تدارک دیده شده باید امکان تلفیق نظر و عمل تربیتی را در موقعیت های واقعی، برای یافتن راه حلهای قابل دفاع )با پشتوانه نظری و پژوهشی( جهت پاسخ به مسئله های آموزشی/ تربیتی تدارک ببیند. در برنامه کارورزی دانشجو با درک مبانی نظری قادرخواهد بود تصمیمات اتخاذ شده در موقعیت های تربیتی/ آموزشی را با ارائه شواهدی از پژوهش ها/ یافته های علمی پشتیبانی نموده و نشان دهند که چگونه این تصمیمات در برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برای حمایت از یادگیری دانش آموزان از پشتوانه نظری لازم برخوردار است. در کارورزی یک دانشجویان توانایی تحلیل موقعیت های واقعی و انطباق آن با یافته های نظری را کسب کرده و ظرفیت های حرفه ای خود را توسعه خواهند داد.
از آنجا که هدف از این مرحله ازکارورزی آشنایی با مسائل مدارس، توصیف و تفسیر رویدادهای تربیتی وآموزشی مورد مشاهده در مدارس همراه با علت یابی و ارائه راه حل وارائه گزارش با تاکید بر استفاده از منابع مناسب علمی ،هدایت معلم راهنما وایده های خلاقانه باشد.
این گزارش ، گزارش کارورزی مربوط به واحد درسی کارورزی 3 در مدارس است. در این گزارش به ارائه ی مطالبی پرداخته شده است که از حضور بنده درآموزشگاه ایثار به دست امده است .


فصل اول:
 کنش پژوهی
بخش اول : ویژگی های من

ما انسان ها هرکدام ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را داریم . برخی از این خصوصیات در نتیجه تربیت والدین و در فضای خانواده شکل میگیرد و برخی در نتیجه ی تجربیاتمان در محیط جامعه و جای هیچ تعجبی نیست که اگر در این میان به انسانهایی با ویژگی ها و مشخصات کاملا متفاروت بر بخوریم . عده ای بسیار صبور و ملایم هستند ، عده ای بسیار عبوس و کم حوصله هستند ، افرادی مهربان و نرم خو هستند و افرادی تند خو و خشن . تعدادی مقاوم و سخت کوش هستند و تعدادی ضعیف و سست عنصر و ... و این کاملا طبیعی است اما انچه که اهمیت دارد احساس نیاز بشر به تکامل و تعالی است و تمایل و گرایش وی به تغییر خود د رجهت نیل به اهداف عالی و مثبت انسانی هم چون آزادی ، عدالت و مساوات ، حقوق بشر ، سعادت و خوشبختی و ... هیچ کدام از ما انسان ها نمیتواند ادعا کند که انسانی کامل و رشید بوده و از هر خطا و اشتباهی بری میباشد بلکه این رشد و تکامل درمسیر زندگی راه های پر پیچ و خم تجربه حاصل می آید .
من نیز به عنوان یک دانشجو میل ندارم ادعایی گزاف بکنم و دم از تکامل و همه چیز دانی بزنم . به طور مشخص در مورد معلمی و آموزگاری میتوانم بگویم که دیروز از یک معلم تنها طرحی کلی در ذهن داشتم اما  امروز آن طرح به عالم واقع نزدیک تر گشته و زوایای بیشتری از آن برایم روشن شده است و شناخت من از آن چه پخته تر . اگر دیروز تصور من از یک معلم شخصی بود که بی دغدغه وارد کلاس میشود و انبار اطلاعاتش را در کلاس خالی میکند و میرود ، امروز آن نگاه سطحی را ندارم و ابعاد بیشتری از شخصیت یک معلم در مقابل چشمانم نمیایان میشود  و به راستی و حقیقت این جمله میرسم که « معلمی عشق و هنر است نه فقط یک شغل »


فهرست مطالب
پیش گفتار  ص4
مقدمه ص 5
فصل اول کنش پژوهی
بخش اول: ویژگی های من ص 7
بخش دوم: موقعیت فیزیکی و عاطفی مدرسه ص 9
بخش سوم: اهداف و ایده های من ص 11
فصل دوم کنش پژوهی
فرم ج ص 13
فرم الف ص 18
فصل سوم کنش پژوهی
علل بی نظمی در دانش آموزان ص 25
گزارش روایتی از علل بی نظمی ص 33
رفع عقب ماندگی تحصیلی ص 35
گزارش روایتی از رفع عقب ماندگی تحصیلی ص 41
منابع ص 43

دسته بندی: علوم انسانی » گزارش کارآموزی

تعداد مشاهده: 9743 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:341 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252