پاورپوینت مديريت سازمانهاي ديجيتالي در سيستمهاي اطلاعات مديريت

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
این پاورپوینت در مورد مديريت سازمانهاي ديجيتالي در سيستمهاي اطلاعات مديريت در 62 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: مديريت سازمانهاي ديجيتالي در سيستمهاي اطلاعات مديريت،مديريت سازمانهاي ديجيتالي،استراتژی های دیجیتال ،اثرات استراتژی دیجیتال در سازمان،تحولات در فضاي کسب و کار ،اقتصادهاي صنعتي ،تحولات سازماني،ظهور سازمانهاي ديجيتالي،سيستم چيست،سيستم اطلاعاتي چيست،سيستم اطلاعاتي کامپيوتري و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

nبدیهی است عصر دیجیتال، بر هر صنعت و هر سازمان، تاثیری فراگیر داشته است. مدیریت تحول دیجیتال، عامل تعیینکننده بقا یا فنای سازمانها در این عصر است. بنابراین، انتظار میرود هر یک از بخشهای سازمانی، به منظور موفقیت در مسیر تحول دیجیتال، به سهم خود نقشآفرینی نمایند. یکی از بخشهای کلیدی در این حوزه و به ویژه در امر رهبری تغییر، واحد مدیریت منابع انسانی است. اگر چه بهکارگیری فناوری، همچنان به عنوان اولویت نخست سازمانها در حوزه تحول دیجیتال، مطرح است، اما حقیقت آن است که تغییرات بنیادین در ویژگیهای استعدادها و الزامات رهبری آنها، از اهمیت به مراتب بیشتری، برای موفقیت در سفر دیجیتال، برخوردارند. این گزارش، ضمن مروری بر پیامدهای سازمانی اقتصاد دیجیتال، به بررسی برخی از مهمترین الزامات مدیریت منابع انسانی در عصر دیجیتال میپردازد.
nدیجیتالی شدن، تا به امروز، به عنوان نیروی محرکه تغییر در صنایع مختلف، عمل کرده و این روند تحولی، پیوسته در حال سرعت گرفتن است. در حالی که اپل، برای متحول نمودن صنعت موسیقی، به 5 سال زمان نیاز داشت، اوبر توانست ظرف مدت کمتر از 2 سال، خدمات حمل ونقل را به شکلی اساسی، بازطراحی کند. اگر چه سرعت گامهای تحول دیجیتال، اکنون به ماه، و حتی روز رسیده، اما سازمان و اعضای آن، برای پذیرش این تغییر بنیادین در شیوههای کاری خود، به چندین سال زمان نیاز دارند. بر همین اساس، مدیریت تغییر را باید به عنوان مهمترین چالش سازمانها در مسیر دیجیتالی شدن، قلمداد نمود.
n
n
n
nواقعیت آن است که پذیرش و به کارگیری فناوری، همچنان به عنوان اولویت نخست سازمانها، در مجموعه موضوعات مرتبط با تحول دیجیتال، خودنمایی میکند، اما باید اذعان داشت که تغییرات بنیادین در ویژگیهای استعدادها و الزامات رهبری آنها، از اهمیت به مراتب بیشتری، برای موفقیت در سفر دیجیتال، برخوردارند. گزارش حاضر به بررسی برخی از مهمترین الزامات مدیریت منابع انسانی در عصر دیجیتال میپردازد.
n
nامروزه، تحول دیجیتال، مرز واحدهای فناوری اطلاعات را پشت سر گذارده و به عنوان مفهومی فراگیر، به موضوع بحث رهبران و مدیران ارشد سازمانها - در صنایع، بخشها و موقعیتهای جغرافیایی متفاوت - بدل شده است. عصر دیجیتال، مرحلهای نوین از سیر تکاملی جهان است که این بار، بر پایه استفاده روزافزون از فناوری در محیط کار، توانمند شده است.
nتحول دیجیتال، با آهنگی سریع، شیوه عملکرد سازمانها را -اعم از خصوصی و دولتی- به طور بنیادین دگرگون نموده و آنها را ناگزیر ساخته با الگوهایی جدید، به موضوع ارائه خدمات به مشتریان بیاندیشند. بدیهی است که این امر، تاثیری عمیق بر عملکرد واحدهای منابع انسانی و نقش آنها در شناسایی رویکردهای جدید برای مدیریت افراد سازمان خواهد داشت.
n
n
nاما پیش از پرداختن به الزامات خاص حوزه مدیریت منابع انسانی، نگاهی گذرا به پیامدهای سازمانی اقتصاد دیجیتال، ضروری است. برخی از مهمترین این پیامدها عبارتند از:
nسازمانها مسطحتر شده و مسئولیتها، بیش از پیش، به نقاط تاثیر تصمیمات نزدیک شده است.
nمجموعهای از ابزارهای فناورانه در اختیار رهبران سازمان قرار گرفته است تا قادر باشند با سهولت و سرعت بیشتر، کارآمدی تصمیمات را ارزیابی نمایند.
nشایستگیها با سهولت بیشتری قابل انتقال بوده، و قابلیت جابجایی و انعطافپذیری برای کارکنان از اهمیت بهسزایی برخوردار است.
n
n
nاستراتژی های دیجیتال مسیری برای تحول سازمان
nاستراتژی دیجیتال را می توان مجموعه راهبردهایی مشخص به منظور پرورش و بهره برداری از نوآوری ها و فناوری های نوین دیجیتالی با هدف پشتیبانی، ارتقا و تحول کسب و کار در هر صنعت معرفی کرد.
nاستراتژی دیجیتال با در نظر گرفتن چشم انداز و اهداف سازمان، فرصت ها و چالش حوزه کسب وکار و شناسایی نیازمندی های ذینفعان کلیدی از یک سو و نوآوری ها، فناوری ها و رویکردهای نوین دیجیتال از سمت دیگر، نقشه راهی برای تحول سازمان طراحی می کند.
nاستراتژی دیجیتال را می توان فرآِیندی در نظر گرفت، که از طریق فناوری ها و رویکردهای نوین دیجیتالی در هر حوزه ، نقشه راهی برای پشتیبانی و مراحل بالاتر تحول کسب وکار، تصویر می کند. استراتژی دیجیتال شکاف های موجود بین گروه های سازمانی را از طریق فراگیر نمودن روح دیجیتال در سازمان از بین می برد و در نهایت با ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال و اتحاد یکپارچه در برنامه دیجیتالی سازمان، کسب وکار آن را متحول می سازد.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 6494 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 62

حجم فایل:883 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252