تحقیق آموزش صفحه آرایی و نکات ویراستاری

دسته بندي : کتاب » ادبیات
این تحقیق قابل ویرایش به صورت فایل ورد است.
بخشی از تحقیق:
تعریف و تاریخ صفحه آرایی
صفحه آرایی طرح بندی,دانش و روش آراستن یک سند، کتاب یا صفحه است. طرح‌ بندی در نمودارهای گردش کار سیستم، الگوها، شکل خروجی چاپگر و دیگر زمینه‌ها هم کاربرد دارد.صفحه آرایی هنری است که باید مخاطب را در برابر خود متوقف کند و توجه او را به خود جلب کند.او را به پیگیری،ترغیب و خواندن آن وادار کند که این توانایی به وجود نمی آید مگر با شناخت مخاطب ضروریست صفحه آرایی،که امروزه در جامعه ی ما کاربرد فراوانی دارد جدی تر گرفته شود.قرآن های خطی ،گنجینه عظیمی از ارزش های بصری صفحه آرایی هستند. برای کسب موفقیت در فراگیری صفحه آرایی،تلاش و ممارست و انجام تمرین های بسیار و مداوم ضروری و اجتناب ناپذیر است.
صفحه آرایی و یا “لی اوت” در زبان انگلیسی شاخه ایی از هنرهای گرافیک است که موضوع آن ایجاد روابط مناسب و موزون بصری در عناصر نوشتاری و تصویری و فضای خالی در فضای مورد نظر می باشد.
پیشینه “صفحه آرایی” این حرفه در ایران،به گذشته بسیار دور یعنی زمانی که سومری ها بر روی لوحه های گلی مفاهیم مرتبط با یکدیگر را می نوشتند،باز می گردد.شکل اولیه کتاب به صورت اتاقی بود که ورق های خشتی کتاب که هر کدام چند سانتی متر ضخامت داشتند ، در طبقه های نصب شده به دیوارهای این اتاق قرار می گرفتند ، سپس از پوست برخی حیوانات برای تولید کتاب استفاده می کردند و پس از آن کتاب های کاغذی رایج می شود. روش هایی که اکنون،در ایران،برای تولید مطبوعات رایج است بر گرفته از کشورهای پیشرفته ی صنعتی است که گریزی از آن نیست و زیانی هم ندارد.

صفحه آرایی کتاب:
مفهوم عینی و امروزی کتاب یعنی مجموعه‌ای از برگ‌های کاغذی که روی آن‌ها مطالبی چاپ شده است و در یک طرف به نام عطف به یکدیگر متصل شده‌اند و پوششی به نام جلد دارد.با رایج شدن چاپ سنگی در دوران قاجارو پس از آن چاپ سربی و سایر روش های چاپی ، صفحه آرایی وارد مرحله دیگری می شود که تاثیر تکنیک ها و امکانات فنی بر روی آن بسیار است. تحویل کتاب آرایی ، به تدریج به نظام زیبا شناسی کاملی رسید که ساختار آن در تمامی اجزا و همچنین ساختار کلی از منطقی واحد ، برخوردار بود. تطبیق متقارن عناصر، تقسیم متقارن سطوح ، تنظیم هندسی نقوش ،تلفیق موزون خط ها و ترکیب متعادل رنگ ها ، هم دست آوردهایی هستند که وحدت مضمونی و بصری را در نسخه های خطی ایران تامین میکنند. آرایش صفحات در مطبوعات ایران ، از آغاز تا دوره طولانی متقارن بوده است که این تقارن را در زمینه دیگر زندگی روزمره آن مانند معماری ، تزیین داخلی بناها ، … نیز مشاهده می کنیم. امروزه ، صفحه آرایی با وجود امکانات فراوان نشر رومیزی و گسترش فراوان ارتباطات دوره جدیدی از رشد و تکامل خود را آغاز کرده است و روز به روز اهمیت این شاخه ی گرافیک بیشتر آشکار می شود...


فهرست مطالب
تعریف و تاریخ صفحه آرایی
اصول صفحه آرایی کتاب
طراحی سرفصل کتاب
صفحه آرایی کتابهای مصور
نکاتی از صفحه آرایی
اشکالات اندازه شکل ها در صفحه آرایی
تیتر چیست؟
تیتر در صفحه آرایی
نکات مهم در اندازه تیتر
نحوه قرار گرفتن تیتر در صفحه
نکات مهم در تاکید تیتر
شرایط استفاده ازحروف فرم دار به عنوان تیتر
انواع تیتر تصویری
صفحه آرایی در مجلات کودک و نوجوان
قطع کتاب یا مجله در صفحه آرایی برای کودکان
اندازه حروف در صفحه آرایی کتاب کودک
انتخاب تصاویر و رنگها در صفحه آرایی کتاب کودک
مطالب ضروری در شناسنامه کتاب
عناصر طراحی روی جلد کتاب
حاشیه های صفحات کتاب
طرح روی جلد
اندازه کتاب جهت صفحه آرایی
آموزش و تنظیمات صفحه ؟آرایی در نرم افزار ورد
ویراستار کیست و ویراستاری چیست؟
انواع ویرایش
نحوه ویرایش مطالب
ویراستاری و روزنامه نگاری
ویراستاری وخبر
چهارچوب ویراستاری مقاله پژوهشی
نکات اصلی برای فرستادن مقاله به نشریه علمی


دسته بندی: کتاب » ادبیات

تعداد مشاهده: 7449 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: zip

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:695 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252