پاورپوینت بی اختیاری ادراری

دسته بندي : پاورپوینت » گوناگون
نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 22 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:



هزینه های روانی-اجتماعی بی اختیاری ادراری نیز قابل توجه می باشند:
آشفتگی، از دست دادن اتکا به نفس و انزوای اجتماعی از جمله نتایج معمول بیماری هستند. بی اختیاری ادراری تمام گروه های سنی را تحت تأثیر قرار می دهداما در افراد مسن شایع تر است. بی اختیاری ادراری در افراد مسن اغلب توانایی آنان را در حفظ یک زندگی مستقل کاهش می دهد.این امر به وابستگی آنان بر پرستاران افزوده و گاهی اوقات منجر به نگهداری آنان در مؤسسات مختلف می شود. گرچه بی اختیاری ادراری پیامد طبیعی پیری محسوب نمی شود ، تغییرات مربوط به سن در دستگاه ادراری، افراد مسن را مستعد ابتلا به بی اختیاری می نماید.

اگرچه بی اختیاری ادرای غالبا" بعنوان یک اختلال در زنان مسن چندزا روی می دهد،اما در زنان جوان با سابقه ی تنها یک مورد زایمان هم بویژه در صورت داشتن فعالیت شدید و سنگین شایع است. سن، جنس، تعداد زایمان های قبلی مهبلی، عوامل خطر محسوب می شوند.

بی اختیاری ادراری:

تخمین زده می شود که بیش از 17 میلیون بزرگسال آمریکایی دچار بی اختیاری ادراری باشند که بیشتر آنان سندرم پرکاری مثانه را تجربه کرده اند و این امر باعث گردیده که این اختلال شایع تر از مواردی از قبیل دیابت یا زخم های گوارشی باشد.

حدود 50% افراد در مراکزبهزیستی و30-15 درصد زنان بالای 65 سال از بی اختیاری ادرار رنج می برند.

انواع بی اختیاری:
1- بی اختیاری استرسی
2- بی اختیاری فوریتی
3- بی اختیاری رفلاکسی
4- بی اختیاری سرریزی
5-بی اختیاری درمانی
6- بی اختیاری کارکردی
7- بی اختیاری ترکیبی

بی اختیاری استرسی :
عبارتست از دفع غیر ارادی ادرار از طریق یک پیشابراه سالم در نتیجه ی عطسه ، سرفه یا تغییر وضعیت. این امر بیشتر زنانی را تحت تأثیر قرار می دهد که زایمان مهبلی داشته اند. در مردان بی اختیاری استرسی اغلب پس از برداشتن کامل پروستات در موارد سرطان پروستات مشاهده می شود. این نوع بی اختیاری ناشی از ضعف عضلات کف لگن و هیپر موبیلیتی سگمان وزیکویورترال است. ولی مکانیسم اسفنکتری، سالم و دست نخورده باقی می ماند، این نوع بی اختیاری ادراری با عکسبرداری رادیو لوژیک به راحتی قابل تشخیص است.

دسته بندی: پاورپوینت » گوناگون

تعداد مشاهده: 4299 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt_قابل ویرایش

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:112 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252