پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک کارلسون (زیست - شیمی رفتار)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک (زیست - شیمی رفتار) نوشته نیل آر کارلسون و ترجمه مهرداد پژهان در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید:

بخشی از متن:
مواد انتقال دهنده
از جمله مواد انتقال دهنده ای که بیش از همه مورد مطالعه واقع شده اند، می توان به استیل کولین،مونو آمین ها،اسید امینه ها و پپتیدها اشاره کرد.علاوه بر این دسته دیگری از مواد شیمیایی وجود دارد که از تکمه های پایانی آزاد می شوند(تحت عنوان تعدیل کننده عصبی) و اثرات گسترده آنها به سیناپس ها محدود نمی شود در این بخش چگونگی تولید این مواد شیمیایی،نقش آنها در رفتار و کنش متقابل آنها با داروها،مورد بررسی قرار می گیرد. اما نخست، مفهوم ارتباط شیمیایی را به بحث می گذاریم.

ارتباط شیمیایی
مواد شیمیایی ناقل پیام هایی هستند که ارتباطات درونی و بیرونی موجودات زنده را امکان پذیر می سازند.آنها - مواد انتقال دهنده، تعدیل کننده های عصبی،هورمون ها و فرومون ها - بر عملکرد سلول ها، اندام ها و یا حتی تمامی حیوانات تأثیر می گذارند.
مواد انتقال دهنده (غالباً به آنها انتقال دهنده عصبی گفته میشود)از تکمه های پایانی نرون ها آزاد و توسط گیرنده های موجود در غشاء سلول دیگری که در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گرفته، پی گردی می شوند.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1753 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:156 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252