پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (صنعت توریسم و اشتغال)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (صنعت توریسم و اشتغال) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 16 اسلاید: 

بخشی از متن: 
تعریف توریسم 
معادل دقیق واژه توریسم در زبان فارسی گردشگری است. لیکن مواقعی اصطلاح جهانگردی برای آن مرسوم است که از نظر لغوی به معنای پیمودن، طی کردن، سیر کردن، چرخیدن و گردش نمودن می باشد. لازم به ذکر است که واژه جهانگرد معادل دقیقی برای توریست نیست زیرا وقتی صحبت از جهانگرد به میان می آید عبور از مرزهای سیاسی و سفر به سایر کشورها مدنظر قرار می گیرد. در حالی که توریست ها به گروه های مختلفی از جمله توریست های داخلی و خارجی تقسیم می شوند. بنابراین کاربرد واژه گردشگر به جای جهانگرد صحیح تر است. 
اصطلاح توریست ابتدا برای اشراف زادگان فرانسوی به کار گرفته شد و در نهایت برای کسانی که به دلیل خوش گذرانی قصد سفر می کردند. اصطلاح توریسم اولین بار در سال 1811 میلادی در مجله ورزشی بکار گرفته شد. در سال ۱۹۹۳ میلادی کمیسیون آمار ملل متحد تعریف ارایه شده از سوی سازمان جهانگردی را پذیرفت. براساس این تعریف جهانگردی مجموعه فعالیت های افرادی است که با اهداف و مدت ذکر شده به خارج از محل زندگی خود مسافرت می کنند. برخی از صاحب نظران امروزه معتقدند که توریسم شکل جدیدی از تفریح و سرگرمی، راهی برای پر کردن اوقات فراغت، رفع خستگی ناشی از کار روزانه و بدست آوردن شادی و نشاط روانی است. 

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 938 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:611 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252