پاورپوینت فصل پنجم کتاب روان شناسی کار (یادگیری و آموزش کارکنان) نوشته فاطمه پورشهسواری

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل پنجم کتاب روان شناسی کار (یادگیری و آموزش کارکنان) نوشته فاطمه پورشهسواری در قالب pptx و در حجم 42 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
مفهوم یادگیری و انواع آن 
یادگیری فرایندی است که موجب تغییر در دانش با رفتار فرد می شود. بر اساس تعریفهای انجام شده یادگیری به هر نوع تغییر در رفتار یا دانش فردی و مهارتهای فرد گفته می شود این تغییرات می توانند به روشهای مختلفی از جمله مشاهده و الگوگیری، ایجاد شوند. آموزش یکی از روشهای رایج ایجاد یادگیری است. 

نمونه ای از این تعاریف عبارت اند از: 
کسب دانش و اطلاعات 
کسب عادتهای مختلف 
کسب مهارتهای متنوع 
کاربست راه های گوناگون حل مسئله 

آموزش در محیط کار و اهمیت آن 
آموزش به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری در فراگیران و به صورت کنش متقابل با رابطه دو جانبه انجام می شود. این مجموعه فعالیتها شامل تمام فرایندهایی است که به وسیله افراد ایجاد می شود تا صلاحیت های متناسب با شغلهای کارکنان را ر حال و آینده بررسی کند.
آموزش مهمترین ابزار توانمندسازی است سازمانی که نگاه علمی به رشد و برنامه های توسعه خود دارد از آموزش به خوبی استفاده می کند. در همین راستا دو نگرش در بین مدیران و برنامه ریزان سازمانها نسبت به آموزش کارکنان رایج است:
 الف: نگرش هزینه ای به آموزش در این نگرش مدیران آموزش را هزینه برای سازمان تصور می کنند که موجب از دست رفتن سرمایه سازمان می شود. از این رو تلاش می کنند تا این هزینه را کاهش دهند در سازمانهای سنتی و رو به رکود این نگرش غالب است تلقی مدیران ناکارآمد و غیر اثر بخش آن است که آموزش هزینه است. این دسته از مدیران بودجه اندکی را برای آموزش نیروی انسانی اختصاص می دهند و همین نگرش اشتباه و زیان بار ،آنها موجب عقب ماندگی سازمانها از کسب دانش مرتبط و به کارگیری فناوریهای به روز می شود. 


دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 969 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:167 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252