پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5 نوشته مهدی گنجی (اختلال سوماتیک سمپتوم)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5 نوشته مهدی گنجی (اختلال سوماتیک سمپتوم و اختلالات مرتبط با آن) جلد دوم در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید:

بخشی از متن:
بسیاری از مردم گاهی سمیتومهای ،فیزیکی مثلاً دردهای مختلف در اعضای بدن خود احساس میکنند و نگران میشوند که مبادا به سرطان یا بیماری قلبی مبتلا شده باشند. بعضی افراد این تجربه های عادی و روزمره را بسیار جدی میگیرند و این کار باعث میشود که در زندگی آنها احتلال به وجود آید وقتی این گونه نگرانیها حالات و سواسی پیدا میکنند و به منبعی از اضطراب یا افسردگی تبدیل می.شوند جزء سمیتومهای اختلال سوماتیک سمپتوم و اختلالات مرتبط با آن somatic symptom and related disorders شناخته میشوند.

انواع اختلالات سوماتیک سمپتوم
5-DSM چهار اختلال سوماتیک اصلی نام میبرد (۱) اختلال سوماتیک سمینوم (۲) اختلال اضطراب بیماری (۳) اختلال ،تبدیلی و (۴) اختلال ساختگی
اختلال سوماتیک سمپتوم
سوماتیک سمینوم یعنی نشانه بدنی افراد مبتلا به اختلال سومانیک سميتوم معمولاً درباره سلامت خود به شدت نگران .هستند میگویند که از سمپتومهای سوماتیک رنج می برند و معمولاً باور دارند که به یک بیماری مبتلا شدهاند ولی پزشکان عمداً نمیخواهند آنها را مبتلا به آن بیماری اعلام (دیاگنوز) کنند. این نگرانیها معمولاً به سمپتومهای افسردگی منجر می شوند. بسیاری از این افراد بیدلیل مورد عمل جراحی قرار میگیرند یا بدون هیچ گونه ضرورتی مراحل معاینات مختلف را طی می.کنند این افراد حرف پزشکان و اطرافیان را که میگویند هیچگونه مشکل پزشکی وجود ندارد یا اگر مشکلی هم وجود داشته باشد. چندان مهم نیست باور نمیکنند و به رفتن از این هر دو؟ دکتر به آن دکتر ادامه میدهند.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 457 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:169 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252